Моторні та трансмісійні масла і мастила

 Масла і мастила

 

  1. Призначення – зменшення тертя в вузлах і зносу деталей машин.

  2. Класифікація

     2.1 По агрегатному стану:

           Тверді – графіт, іодид кадмію та ін..

           Напівтверді (консистентні)- літол, фіол, солідол, графітна та ін..

           Рідинні – маторні, трансмісійні, машинні і ін..

       2.2 По матеріалу основи – мінеральні (углеводні), синтетичні, напівсинтетичні.

 

    3. Масла (мінеральні)

     3.1 Мінеральні – нафтового походження. Основою моторних масел є масляний дистилят, який одержують шляхом вакуумної визгони нафти при t°-рі ~ 450° C. Для покрашення експлуатаційних властивостей в масляні дистиляти вводять різні добавки (присадки) до 4,0 % на масі, а саме:   - протипінні, миючи, антикорозійні, протизадирні, в`язкі та ін..

     3.2 Маркування масел.

     Наприклад: М8В, М10Г1, М12Г2, М63/10Г1 та ін.,

     де М- моторне; 6,8,10,12 – кінематична в`язкість (в сантистоксах при 100° С); В, Г- індекс якості по ступеню форсування ДВЗ; 1- для бензинових двигунів, 2- для дизелів.

3.3. Деякі показники мінеральних масел .

3.3.1 Кінематична в`язкість, (ССт при 100º С) – 6-12*

3.3.2 Температура застигання, °С - -15-40

3.3.5 Миючи властивості, бали – 0,5-1,5

 

 

4. Трансмесійні масла (мінеральні)

  Більш в`язки ніж моторні. Застосовуються в механізмах і агрегатах трансмісій.

Маркування: ТАп- 15В; ТСп-15К, ТАд-17І  та ін..

(Т-трансмісійне, А-автомобільне, п-комплексна присадка; 15,17-індекс в`язкості; В.К., І – бренд заводу – виготовнику.

5. Синтетичні масла і мастила.

  Це масла і мастили нового покоління. Їх одержують шляхом сінтеза органічних і елементно-органічних з’єднань з вуглеводної сировини. Вони відрізняються великою в’язкістю та стабільністю і великим терміном служби. Період заміни синтетичних моторних масел досягає 160 тис.км. Вони відрізняються по базовому осімічному складу, наприклад – вуглеводні (напівсинтетичні); хлор-, хлор-фтор-, кремній органічні та ін..

Найбільш якісними і дорогими (до 20 дол./літр)є масла і мастила США, Японії і Німеччини, а саме:

         Mobil, Shell, Helix - США;

   ENEOS, NOC - Японія;

   KROL, ALFA - Німеччина;

   Азмол, Лукойл, Луксойл - Україна.     

 Приклади позначення синтетичних (напівсинтетичних) моторних мастил

SAE 10W-30

       SAE 15W-40

США

Shell Helix  10W-30

Shell Helix Ultra 5W-30,

де SAE суспільство інженерів автомобільного транспорту

10,15 – індекс в`язкості (до -10, -15°С)

W – Winter – зимнее

30, 40 – температура °С, до який масло зберігає свої властивості.

 Японія ENOS SUPER CASOLINE SAE 10W-40

Европа KROL ALFA 10W-40 – легкові автомобілі

             ALFA 15-W-50 – вантажні автомобілі

             А2-96, А4-98, А5-2002- бензинові автомобілі

             В1-96, В4-98, В5-2002 – дизельні автомобілі

Приклади позначення трансмісійних синтетичних мастил:

США:                   зимні масла                                                    літні масла

 

                       SAE 75 W,  SAE90 W                 ;                     SAE 140,  SAE I 306             

 

ВАТ Азмол Україна:        75W-90 GL-5 PLATINYM (1л-78грн.)

 

Приклади позначення консистентних мастил

               ANY PPQ

ВАТ «Азмол» Шрус- 4

м.Бердянськ Адринон №158

Експерт-товарознавець Данилова Д.А.

 

 

6 главных преимуществ установки ГБО!

Бардачок - Запорожье,,,